Ga naar inhoud

Hoeveel klanten laat jij liggen door een slechte klantreis?

Datum:4 december 2024    Blog

🧭 Hoeveel klanten laat jij liggen door een slechte klantreis? 🧭


Stel je voor: een klant bestelt iets bij jou. De website werkt niet optimaal, ze krijgen geen duidelijke bevestiging, en het duurt dagen voordat hun vragen worden beantwoord. Wat denk je dat ze vertellen aan anderen? Precies. En dat is niet het verhaal dat jij wilt.

Hoe vaak denk jij écht na over wat jouw klanten ervaren? Laten we eerlijk zijn: de meeste bedrijven/afdelingen laten steken vallen. Ik in ieder geval wel. Vaker dan mij lief is, dat durf ik wel te zeggen. Maar ik probeer het wel als leermoment te zien en zaken te benoemen én aan te pakken.

Misschien geldt dit voor jouw bedrijf/afdeling ook. Als je klant je website bezoekt, hoe makkelijk vinden ze wat ze zoeken? Als ze een probleem hebben, hoe snel wordt het opgelost? Durf jij te zeggen dat je klantreis vlekkeloos is?

Elke interactie is een kans. Maar wat gebeurt er als je die kans niet grijpt? Een klant die zich genegeerd voelt, een onduidelijke factuur, een medewerker die ongeïnteresseerd klinkt... dat blijft hangen. Het maakt niet uit hoe goed je product is, want klanten herinneren zich vooral hoe je ze behandelt.

De waarheid is simpel: een slechte klantreis kost je klanten. Het maakt je onbetrouwbaar en vervangbaar. Waarom zouden ze blijven als de concurrent het beter doet?
Bij RAadvieskompas geloven we dat excuses niet meer tellen. Het draait om actie. Begrijp je klant, haal de ruis uit je processen en maak elke stap persoonlijk en duidelijk. Want een klantreis is niet zomaar een "proces". Het is een keuze. Jouw keuze!

Dus, wat kies jij? Blijven hangen in middelmatigheid, of écht verschil maken? Laten we eerlijk zijn: als jij je klantreis nu niet onder de loep neemt, wie doet het dan wel?
Deel hieronder jouw meest frustrerende ervaring als klant. En als je lef hebt, vertel wat jouw bedrijf/afdeling beter moet doen. 👇

Fijne Pakjesavond gewenst!!

Wilt u reageren of het bericht op LinkedIn bekijken, klik hier.